//////

Z NUTKĄ GORYCZY

Posted by admin
Czerwiec 14th, 2008

Z nutką goryczy dyrektor AP skonstatował, że „monopolistyczne agencje informują o wielkich osiągnięciach brytyjskiej, francu­skiej cywilizacji w przekonaniu, że tylko takie informacje należy przekazywać światu”.Agencje prasowe i reklamowe, które zainicjowały batalię o na­rzucenie światu amerykańskiego modelu przepływu informacji, znalazły wkrótce potężnych sojuszników w całym biznesie i pro­pagandzie masowej oraz zyskały poparcie ze strony intelektua­listów, którzy dali się zwieść wolnościowo brzmiącej frazeologii haseł. Do uzasadnienia tych haseł służyła zarówno motywacja ekonomiczna, jak i moralno-polityczna. „Swobodny przepływ in­formacji stymuluje swobodną wymianę towarów i idei”— brzmiał zgodny chór propagandy, biznesu i kół rządzących. Tak, jak bez swobodnego przepływu towarów i kapitału światowej ekonomii nie ma handlu międzynarodowego, tak bez swobodnego przepływu informacji trudno sobie wyobrazić twórczą egzystencję ludzkości — argumentowali apologeci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *